سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴

به مناسبت هفته کتاب انجام شد؛

آغاز اجرای طرح «کتاب مسافر» در شهرستان سلسله

لرستان

همزمان با ایام هفته کتاب، اجرای طرح توزیع کتاب در بین ناوگان مسافربری شهرستان سلسله با عنوان «کتاب مسافر» با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان و جمعی از مسئولین شهرستان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان، همزمان با هفته کتاب، به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سلسله و با همکاری دفتر خبرگزاری صدا و سیما در این شهرستان، طرح توزیع کتاب در بین ناوگان مسافربری با هدف مطالعه مسافرین تحت عنوان «کتاب مسافر» با حضور حجت الاسلام مراد امیدی، امام جمعه؛ میلاد شرفی، فرماندار؛ سید سجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه های عمومی؛ محمد شریفی مقدم، شهردار؛ علی یوسفوند، رئیس اداره آموزش و پرورش؛ میثم زندیه شیرازی، معاون کتابخانه های عمومی استان؛ شهلا حسنوند، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان؛ برخی از مدیران ادارات سلسله و رانندگان ناوگان مسافربری آغاز شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این مراسم ضمن تقدیر از دست اندرکاران این طرح، گفت: ترویج مطالعه میان شهروندان از وظایف اصلی نهاد کتابخانه ها بوده و  طرح «کتاب مسافر» یک ابتکار عمل بوده که موجب بالا رفتن میانگین سرانه مطالعه مفید و هدف مند در جهت ارتقای فرهنگ عمومی می شود.

سید سجاد راستخانه با بیان اینکه آموزش فرهنگی در امور اجتماعی موجب ساختن شهری آباد و پیشرفته می شود، ادامه داد: با توجه به محدودیت های مالی دولت، امکان ساخت کتابخانه در همه مناطق نبوده و می بایست با بهره گیری از سایر امکانات دسترسی عموم به کتاب و مطالعه تسهیل شود.  

وی تصریح کرد: در طرح «کتاب مسافر» تعدادی کتاب میان رانندگان تاکسی در شهر الشتر توزیع شده که مسافرین می توانند در زمان جابجایی در خودرو از این کتاب ها استفاده کنند و فرصتی را که در تاکسی هستند به تورق کتاب ها بپردازند. در بازه زمانی مشخص نیز کتاب های هر تاکسی به کتابخانه بازگشت و کتاب های جدید جهت استفاده مسافرین به امانت برده خواهد شد.

راستخانه بیان داشت: در این طرح کتاب هایی با موضوعات مختلف و برای تمام سنین در نظر گرفته شده و مسافران پس از مطالعه کتاب مورد نظر آن را برای استفاده سایر مسافران تحویل راننده می دهند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در پایان خاطرنشان ساخت: طرح «کتاب مسافر» برای اولین بار در استان در شهرستان سلسله آغاز شده و در صورت استقبال شهروندان و مساعدت مسئولان، امکان اجرای طرح های مشابه در سایر شهرستان های استان نیز وجود دارد.

آغاز اجرای طرح «کتاب مسافر» در  شهرستان سلسله

آغاز اجرای طرح «کتاب مسافر» در  شهرستان سلسله

آغاز اجرای طرح «کتاب مسافر» در  شهرستان سلسله

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 9 =